creative commons

Creative Commons-licens
Claras digitala portfolio by Clara is licensed under a Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5 Sverige License.

onsdag 9 januari 2013

JEANSVÄST

Jag gjorde en jeansväst av gamla jeans och nytt jeanstyg och fodrade den med vit ull. Jag sydde dubbelsöm med guldtråd för det ytliga. Jeansväst valde jag för att jag länge velat ha en lite tjockare jeansväst och det var svårare än vad jag trodde. Allting blev ganska komplicerat när jag väl börjat så det tog hela terminen att arbeta den klart. Jag la tygbitarna räta mot räta och sen nålade/strök ibland. Sen sydde jag med raksöm och även siksack för att kanterna inte skulle gå upp och bli trådiga och fula. Jag fick sy in alla kanter även för att dom inte skulle va trådiga. Jag skulle tänkt på att inte sy den för hastigt för ibland för att då blev det för dåligt sytt och sömmen gick upp, de ska jag tänka på nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar