creative commons

Creative Commons-licens
Claras digitala portfolio by Clara is licensed under a Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5 Sverige License.

måndag 12 september 2011

Sammankoppling

Jag ska berätta om när Gabriel kommer till Oxford för att hitta Hugh, och så är han försvunnen. Då förstår Gabriel att han inte har varit där sen slutet på höstterminen, då han blev avstängd, och sen får han veta att Hugh möjligt har åkt till Paris för att få vara med i franska revolutionen.
Denna scen påminner mig om när min mormor dog i cancer och blodförgiftning.
Dessa situationer liknar varann genom att man får en känsla av att aldrig mer få träffa personen, att personen är borta föralltid. Att man inte hann säga hejdå för att man hade inte en aning att det skulle gå så långt. 
Olikheterna är att det är inte säkert att Hugh dör, det är inte ens säkert att han har åkt för att vara med i franska revolutionen, men min mormor dog säkert. Detta hände i helt olika länder och att min mormor kunde inte hejda det som hände med henne, men Hugh var inte tvungen att åka till Paris. Min mormor var något på 60,  medans Hugh var något runt 20. 

1 kommentar:

  1. Tydlig och utförligt beskriven koppling! Tydlig styckeindelning!
    - Arbeta vidare med att kontrollera din text; en del slarv i meningsbyggnaden förekommer.

    SvaraRadera