creative commons

Creative Commons-licens
Claras digitala portfolio by Clara is licensed under a Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5 Sverige License.

söndag 3 november 2013

Kondomtest

Syfte: Att testa vilken kondom som är bäst genom olika test. 

Matriel: Låtsas ’’penis’’ av glas, 3 Amor thin (kondom) & 3 Pastante dotted (kondom).

Genomförande: Först kollade jag hur enkelt det var att hitta utgångsdatum, var man kan hitta mer information, hur man kan kontakta företaget osv, sen kollade jag hur enkel förpackningen var att öppna och tillslut satte jag på kondomen på låtsas-penisen för att se hur enkel den var att sätta på. Efter det öppnade jag en kondom av samma märke för att göra nageltestet, alltså riva på den för att se hur enkelt den gick isönder. Tillslut drog jag lite i den för att se hur töjbar den var och hur mycket det krävdes för att den skulle gå isönder. 

Resultat: Amor thin;
Förpackningen visar tydligt ställen att ta kontakt, läsa mer+ när den går ut. Lätt att öppna, en aning hackig när man ska sätta på den, men inget större problem. Den gick inte isönder när jag rev med naglar och den var väldigt håll- och töjbar när jag drog i den, då det krävdes mycket för att den skulle gå isönder. 

Eftersom att detta var en thin, alltså en tunn variant, tyckte jag att den var väldigt tålig. Jag ger den 4/5. 






Pasante Dotted;
Visar enkelt ställen att ta kontakt, var du kan läsa mer+ utgångsdatum. Relativt lätt att öppna, blev lite seg när man kom förbi ’‘kanten’’. Superenkel att rulla på! Dock inte så stretchig, gick isönder när jag gjorde nageltestet och drar i den.  

Jag tyckte inte att denna var så bra, eftersom att den gick så lätt isönder, vilket inte är smart. Jag ger den 2/5






Slutsats: Amor thin var helt klart den bättre varianten av dessa 2, var mycket mer töjbar, hållbar och var lätt att öppna. 

Nästa gång kan jag tänka på att jobba med någon, så att vi båda kan dra slutsatser utifrån våra egna åsikter och sedan diskutera det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar